لایحه بودجه 15 آذر به مجلس می رود

به گزارش مجله سرگرمی، رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور با بیان اینکه لایجه بودجه سال 1399 روز 15 آذر به مجلس شورای اسلامی ارایه می گردد، گفت: یارانه پنهان انرژی و درآمدهای جدید مالیاتی و دارایی های دولت جایگزین های منابع نفتی در بودجه سال 1399 کل کشور خواهد شد.

لایحه بودجه 15 آذر به مجلس می رود

محمدباقر نوبخت در دهمین جلسه ستاد تهیه و تدوین لایحه بودجه سال 1399 کل کشور اضافه نمود: سازمان برنامه و بودجه کشور برای شروع کار، در بودجه سال 1399 کل کشور، اصلاح ساختار را عملی خواهد نمود تا برای سال های آینده نیز کار راحت و روان پیش رود.

وی تأکید کرد: ضرورت دارد ما در کمیته بازبینی هزینه ها تصویر روشن و دورنمایی شفاف از منابع و مصارف کشور داشته باشیم تا اصلاح ساختار بدون مانع انجام گردد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: بی تردید در تدوین بودجه سال آینده، اصلاح ساختار معیار و ملاک است و آنچه در این سازمان به عنوان برون داد فراوری می گردد، محصول و برآیند عقل جمعی مجموعه سازمان خواهد بود.

وی گفت: برای هزینه های جاری که از نفت تأمین نمی گردد منابع دیگری تعریف کردیم که مشخصاً بازبینی در پایه های مالیاتی وجود دارد.

نوبخت اضافه نمود: بعضی منابعی که قبلاً از معافیت مالیاتی برخوردار بودند، آنها مورد تجدیدنظر قرار می گیرد تا در این شرایط سخت جنگ مالی باز هم باید آنها را به همان مقدار، معافیت مالیاتی داشته باشیم یا می توان آنها را حذف یا کاهش داد.

وی گفت: بخشی از پایه های مالیاتی وجود دارد که قبلاً آنها را طبق قانون مشمول مالیات نمی دانستیم، بنابراین پایه مالیاتی تلقی نمی شد، مانند عایدی سرمایه که در بودجه سال آینده تحت چارچوب اصلاح ساختار بودجه به عنوان منابع مالیاتی جدید تعریف می گردد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه اضافه نمود: قرار است سال آینده ضرایب مالیاتی برای بنگاه های فراوریی کاهش یابد، در عوض مالیات های دیگری جایگزین گردد و به درآمد بنگاه های فراوریی تمرکز گردد، مالیات بر درآمد کل خانوار مبنای عمل ما قرار می گیرد.

نوبخت توضیح داد: بخشی از درآمدهایی که جایگزین نفت می گردد مرتبط با مولدسازی دارایی های دولت است که در این زمینه نیز می توان آنچه از نفت کاهش می یابد و معطوف به طرح های عمرانی می گردد، برای هزینه های جاری بتوان از این منابع استفاده کرد.

وی گفت: دهمین جلسه ستاد بودجه سال 99 به دو موضوع کمیته بازرسی هزینه ها و ردیف ها و منابع و مصارف پرداخته شد و در کمیته بازرسی، هزینه های همه امور و دفاتر و تک تک فعالیت هایی که صورت می گیرد، باردیگر تأمل شد که این فعالیت ها باید صورت گیرد یا نه، و چنانچه ضروری است انجام

گردد، باید به همین شکل که الان وجود دارد، باشد و همین دستگاهی که این فعالیت را انجام می دهد باید به کار خود ادامه دهد.

نوبخت گفت: بخش قابل توجهی از ردیف های بودجه با توجه به مباحث کمیته بازرسی، حذف می گردد علاوه بر اینکه یک بازنگری در ردیف ها و هزینه های موجود شد که برای سال آینده کاهش پیدا می نماید.

وی اضافه نمود: براساس آنچه که منابع ما در سال آینده در چارچوب همین اصلاح ساختار بودجه باید اضافه و جایگزین نفت گردد، آنها را بازبینی کردیم، زیرا اکنون نفت در بودجه هیچ جایگاهی در ردیف های هزینه ای ندارد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: امروز در سرانجام جلسه جدول و گزارشی از منابع و مصارف مطرح شد و قرار است در جلسات آینده به آنالیز آن ادامه دهیم.

نوبخت اضافه نمود: سال جاری از نظر برنامه زمانبندی کار سازمان برنامه و بودجه جلو است و می توان برای 15 آبان ماه بودجه شرکت ها و برای 15 آذر بودجه عمومی را با اصلاحات و تغییرات اساسی به مجلس ارایه داد.

ecods.ir: کد الکترونیک: مجله فناوری و گجت های هوشمند

cruisero.ir: کشتی کروز: سفری لوکس و در عین حال مقرون به صرفه به اقیانوس ها

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 5 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 5 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 48342

به "لایحه بودجه 15 آذر به مجلس می رود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لایحه بودجه 15 آذر به مجلس می رود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید